יום א', ח’ בטבת תשע”ט
    דף הבית  |  אודות המרכז  |  מצטיינים גן חובה- ב'  |  "שחפים" למחוננים ומצטיינים  |  לווינים וחלל  |  פרסומים  |  כיצד להגיע?  |  צור קשר  |  פורטל החינוך הרצליה  
אודות מרכז המדעים
מעבדת לוויינים וחלל
לימודי מדעים
רובוטיקה
תכ' מצטיינים גן חובה- ב'
למידה בחירום, או"ח
 
​"מרכז המדעים" בהרצליה מלווה בשנה"ל תשע"ט כ 25 קבוצות רובוטיקה ובהם לומדים כ-300 תלמידים מחטיבות הבינים בעיר. המדריכים הם מורים וסטודנטים להנדסת רובוטיקה בעלי ידע וניסיון מעשי בבניית רובוטים והדרכת תלמידים. כמו כן הם עוברים הכשרה נוספת במרכז המדעים וגם השתלמות ב- ®FIRST לפני תחילת עבודתם.

תוכנית הרובוטיקה בעיריית הרצליה ​"מרכז המדעים" בהרצליה מלווה בשנה"ל תשע"ט כ 25 קבוצות רובוטיקה ובהם לומדים כ-300 תלמידים מחטיבות הבינים בעיר. המדריכים הם מורים וסטודנטים להנדסת רובוטיקה בעלי ידע וניסיון מעשי בבניית רובוטים והדרכת תלמידים. כמו כן הם עוברים הכשרה נוספת במרכז המדעים וגם השתלמות ב- ®FIRST לפני תחילת עבודתם. תכנית FIRST LEGO League מאתגרת ילדים לחשוב כמו מדענים ומהנדסים. במסגרת האתגר INTO ORBIT , על התלמידים לבנות ולתכנת רובוט אוטונומי ולפתור סדרה של משימות במשחק הרובוט. במסגרת פרויקט החקר על התלמידים גם לבחור ולפתור באופן יצירתי בעיה מתחום החלל. שליחת אנשים לחלל היא אחת המשימות הקשות ביותר לבני האדם. חלליות הן מאוד מסוכנות ומסובכות, והחלל הוא מקום לא סלחני. האתגר של הקבוצות בעונת תשע"ט לזהות בעיה אנושית - פיזית או חברתית עמה מתמודדים בני אדם במהלך המסע הארוך לחקר החלל, בתחומי מערכת השמש שלנו ולהציע פתרון לבעיה. התלמידים מכינים פוסטר לקראת התחרות שנועד לעזור לספר את הסיפור הייחודי של הקבוצה. הפוסטר נועד לעזור לקבוצה להציג את ההצלחה שלה באמצעות תבנית מאורגנת שיש בו את המרכיבים הבאים: א. תגלית: כיצד הקבוצה יצרה איזון בין שלושת החלקים של LEGO FIRST LEAGUE ערכי ליבה, פרויקט ומשחק הרובוט. ב. שילוב: איך חברי הקבוצה שילבו רעיונות, מיומנויות ויכולות חדשות בחיי היומיום שלהם. ג. שיתופיות: איך חברי הקבוצה השיגו יותר באמצעות העבודה יחדיו מאשר היו משיגים לו עבדו לבד. שיתוף פעולה תחרותי: איך חברי הקבוצה עוזרים זה לזה ואיך הם עוזרים לקבוצות אחרות כדי להתכונן לחוויה תחרותית שעלולה להיות גם מלחיצה. ד. שונות: שקלו אולי לשתף דוגמאות לרוח צוות, כבוד או עבודת צוות. התלמידים שמשתתפים בתחרות פעם אחת חוזרים ומשתתפים בה לאורך כל תקופת הלימודים שלהם בחטיבות הביניים. התלהבות זו מעידה על השביעות הרצון של התלמידים מהתוכנית למרות שהיא מתקיימת אחרי שעות הלימודים.